E-MAILiT: Η ελληνική start-up που δημιούργησε έσοδα από τα share buttons των ιστοσελίδων

Πόσοι από εμάς δεν έχουμε κάνει post στους προσωπικούς μας λογαριασμούς στα social media περιεχόμενο από ιστοσελίδες και blogs, το οποίο θεωρούμε ότι έχει ένα ενδιαφέρον; Καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διακινούνται με αυτό τον τρόπο εκατομμύρια αναρτήσεις τις οποίες διαμοιράζονται οι χρήστες. Ο διαμοιρασμός αυτός για τους ιδιοκτήτες των sites και των blogs, είναι ένας άμεσος τρόπος για να διαβασθεί το περιεχόμενο από περισσότερους αναγνώστες, αυξάνοντας την αναγνωσιμότητά τους.

Πριν από περισσότερο από δύο δεκαετίες σε έναν Μεσσήνιο προγραμματιστή δημιουργήθηκε μια απορία η οποία έδωσε μια άλλη προοπτική σε αυτό που ονομάζουμε share post και συγκεκριμένα αν το share των δημοσιεύσεων θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή εσόδων για τα sites και τα blogs, μια ριζοσπαστική ιδέα για την εποχή της. Η ιδέα αυτή πήρε σάρκα και οστά και κάπως έτσι προέκυψε η E-MAILiT, η start-up που ίδρυσε ο Νικήτας Γεωργόπουλος, ως side project το 2008.

Πρόκειται για μια δωρεάν πλατφόρμα η οποία σχετίζεται με τα κουμπιά (share buttons) που βρίσκονται σε κάθε blog, ιστοσελίδα και άρθρο που κυκλοφορεί στο ίντερνετ και επιτρέπουν να μοιραζόμαστε με τους φίλους μας κείμενα, εικόνες και video στο Facebook, το Twitter και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Μέσω αυτών, συνδυάζεται ο διαμοιρασμός περιεχομένου και η δυνατότητα να κερδίζουν οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων επιπλέον χρήματα από το site τους.

Τα πρώτα βήματα

Για να ξετυλίξουμε το κουβάρι της ιστορίας, πρέπει να ανατρέξουμε στο 2008. Η προηγούμενη επαγγελματική του ενασχόληση ως γραφίστας θεώρησε ότι δεν είχε να του προσφέρει τίποτα περισσότερο σε γνώσεις και εμπειρία και επειδή ήδη σε νεαρή ηλικία είχε διδάξει σε δημόσια ΙΕΚ και έχοντας ασχοληθεί τα χρόνια που ακολούθησαν με ό,τι είχε σχέση με τις εκτυπώσεις, αποφάσισε να εστιάσει στο web programming, τομέας που όπως λέει και ο ίδιος «δεν είχα καμία προηγούμενη σχέση».

Εν μέσω της μεγάλης χρηματοπιστωτικής κρίσης, ο founder της εταιρείας άρχισε να ερευνά πως τα share buttons των ιστοσελίδων για τον διαμοιρασμό του περιεχομένου τους -κείμενο, εικόνες, βίντεο- στα διαθέσιμα κοινωνικά δίκτυα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγή εσόδων για τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων, μελετώντας τον ανταγωνισμό και πειραματιζόμενος με γλώσσες προγραμματισμού.

Την επόμενη τετραετία η E-MAILiT δημιουργείται ως ένα side project, όντας η πρώτη υπηρεσία κοινωνικού διαμοιρασμού στην Ευρώπη. Η start-up αναπτύσσει μια τεχνολογία, με την οποία κάθε φορά που ο χρήστης επιλέγει να κάνει share μια δημοσίευση, μετά το πάτημα του share button προβάλλεται η διαφήμιση στο κέντρο της οθόνης του. Αυτό συνεπάγεται ότι όσες φορές ενεργοποιείται το share button τόσες διαφημίσεις προβάλλονται, με αποτέλεσμα τα views στις διαφημίσεις να αυξάνονται και μαζί τους και τα έσοδα για τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων. Όπως λέει ο ίδιος «χωρίς να γνωρίζω ακόμη αν αυτό το εγχείρημα μπορεί να πετύχει, δημιουργήσαμε ένα πειραματικό project θέλοντας να δούμε αν τελικά η τεχνολογία μας μπορεί να λειτουργήσει. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό όταν σε διάστημα ενός χρόνου, τα έσοδα έφθασαν σε κάποιες χιλιάδες ευρώ».

Η καθιέρωση

Η πρώτη αναγνώριση και συγχρόνως καταξίωση για την εταιρεία έρχεται το 2012, όταν το μουσικό τηλεοπτικό δίκτυο MTV έδειξε εμπιστοσύνη στην πλατφόρμα που είχε σχεδιάσει ο Νικήτας Γεωργόπουλος και εγκατέστησε στην ιστοσελίδα του τα share buttons της. Τα επόμενα 3 χρόνια, η εταιρεία βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και από το 2015 και έπειτα, σημειώθηκε μία εξαιρετικά ραγδαία αύξηση της χρήσης της υπηρεσίας σε 194 χώρες, φτάνοντας τις 4 δισεκατομμύρια εμφανίσεις, σε σύνολο περίπου 20 χιλιάδων ιστοσελίδων. Χωρίς να δαπανηθεί ούτε ένα σεντ σε μάρκετινγκ, οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων αν μη τι άλλο εμπιστεύονται την E-MAILiT, μεγάλα ονόματα εταιριών πλέον εμπιστεύονται την τεχνολογία της start-up και η ανάπτυξή της επιταχύνεται.

Τα επόμενα βήματα

Το 2018, η investors matchmaking πλατφόρμα Ιn4Capital.com και τα στελέχη της, εισήλθαν ως στρατηγικοί συνεργάτες και μέτοχοι. Η start-up, παίρνει εταιρική μορφή, «μετακομίζει» στο Λονδίνο, με σκοπό να αναβαθμιστεί το επίπεδο καινοτομίας και επιχειρησιακής δράσης καθώς και να διευρυνθούν οι επαφές με επενδυτές, επιχειρήσεις και συμβουλευτικές εταιρείες γύρω από τη χάραξη της στρατηγικής της εταιρείας. Η E-MAILiT Technologies UK Group LTD, γίνεται η πρώτη AdTech start-up εταιρεία στην Ευρώπη, που επιτρέπει το διαμοιρασμό περιεχομένου ιστοσελίδων. Στην εταιρεία εκτός του Νικήτα Γεωργόπουλου, εισέρχονται ο Σπύρος Καλλώνης αναλαμβάνοντας τον ρόλο του CTO και ο Λευτέρης Κοντός ως Head of Mergers and Acquisitions. Μέντοράς της είναι ο Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market and YouTube at Google Greece, Bulgaria, Cyprus & Malta.

Η ομάδα της E-MAILiT
Από αριστερά: Νικήτας Γεωργόπουλος, Σπύρος Καλλώνης, Λευτέρης Κοντός.

 

Την άνοιξη του 2020 η start-up συγκέντρωσε υψηλή βαθμολογία μεταξύ των 2.300 επιχειρηματικών προτάσεων και ως εκ τούτου επιλέχθηκε ανάμεσα στις 24 που θα εισάγονταν στον 8ο κύκλο του EGG – enter•grow•go, το κορυφαίο πρόγραμμα επιχειρηματικής επώασης και επιτάχυνσης (incubation-acceleration) της Eurobank, με σκοπό την ενδυνάμωση και το πέρασμα της εταιρείας στην επόμενη φάση ανάπτυξής της.

Η εταιρεία σημειώνει 70 εκατομμύρια εμφανίσεις μηνιαίως, σε 200 χιλιάδες σελίδες ιστοτόπων, από 25 εκατομμύρια χρήστες. Διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό και καινοτομεί στην προσπάθεια των ιδιοκτητών ιστοσελίδων να δημιουργούν έσοδα μέσω των διαφημίσεων που προβάλλονται στις σελίδες τους, με τρόπο που δεν παρεμβαίνει στον εικαστικό σχεδιασμό των ιστοσελίδων και ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας έχει τον απόλυτο έλεγχο της διαφήμισης, λαμβάνοντας το 100% των εσόδων. Οι διαφημίσεις προβάλλονται στο κέντρο οποιασδήποτε οθόνης συσκευής, μετά το share, και αυτό συνεπάγεται με κατακόρυφη αύξηση του CTR (Click-Through-Rate), μετατρέποντας τους επισκέπτες σε πιο ενεργούς χρήστες, με περισσότερα έσοδα για τους κατόχους ιστοσελίδων. Επίσης, οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, μπορούν να χρησιμοποιούν τα share buttons της πλατφόρμας, απενεργοποιώντας με το πάτημα ενός κουμπιού τη συλλογή δεδομένων, με σκοπό την πώληση από τρίτες διαφημιστικές εταιρείες, εξασφαλίζοντας την προστασία της δικής τους ιδιωτικότητας αλλά και των επισκεπτών τους. Άλλος ένας λόγος που καθιστά συμφέρουσα τη χρήση των εργαλείων της E-MAILiT είναι η μελλοντική προσθήκη Τεχνητής Νοημοσύνης.

Στην αγορά της online διαφήμισης, όπου κυριαρχούν οι τεχνολογικοί κολοσσοί η E-MAILiT έχει καταφέρει να βρει πεδίο δράσης και να αναπτύσσεται, σε μια περίοδο στην οποία οι Big Tech έχουν βρεθεί στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών σε όλο τον κόσμο αναφορικά με την πολιτική τους με τις διαφημίσεις. Όπως υποστηρίζει ο ίδιος «κάθε φορά που αναθεωρείται το πλαίσιο προστασίας των προσωπικών δεδομένων, οι εταιρείες, μικρές ή μεγάλες, κατορθώνουν να τροποποιούν την τεχνολογία τους συνδυαστικά με τον τρόπο που μεταδίδεται η διαφήμιση. Από τη στιγμή που αρκετές είναι οι τεχνολογικές εταιρείες των οποίων τα επιχειρηματικά μοντέλα στηρίζονται στη μετάδοση της διαφήμισης σε κλίμακα, θεωρώ ότι μελλοντικά θα υπάρξουν ευνοϊκές εξελίξεις (στην αγορά), ασχέτως το μέγεθος μιας εταιρείας».

Οι επενδύσεις που γίνονται σε ελληνικές start-ups που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό, είναι μηδαμινές, σύμφωνα με τον κ. Γεωργόπουλο

Το όραμα της εταιρείας

Στόχος της E-MAILiT για τα επόμενα χρόνια, είναι να βελτιώνει την εμπειρία των χρηστών του διαδικτύου. Η ανάγκη του κόσμου να μοιράζεται πληροφορίες με τους συνανθρώπους του πάντα θα υπάρχει, ωστόσο τώρα, στην εποχή των έξυπνων συσκευών και της Τεχνητής Νοημοσύνης, όλα θα γίνουν πιο αυτοματοποιημένα στο χώρο της κοινωνικής δικτύωσης. Γι’ αυτό και η E-MAILiT επιθυμεί να συμμετέχει στο επιχειρηματικό start-up οικοσύστημα ενεργά, ούτως ώστε να μετατρέψει τις ιστοσελίδες, παγκοσμίως, σε έξυπνες, δημιουργώντας ένα προσωποποιημένο διαδίκτυο.

Ο κόσμος αλλάζει με ταχείς ρυθμούς και ειδικότερα μετά την πανδημία του κορωνοϊού με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα. Ωστόσο όπως επισημαίνει ο Νικήτας Γεωργόπουλος, «η Ελλάδα δε συμμετέχει με την ίδια ταχύτητα που συμμετέχει το υπόλοιπο παγκόσμιο επιχειρηματικό start-up οικοσύστημα. Αυτό συμβαίνει επειδή η διαθεσιμότητα επενδυτικών κεφαλαίων είναι ακόμα σε βρεφικό στάδιο στη χώρα μας και οι επενδύσεις που γίνονται σε ελληνικές start-ups που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό, είναι μηδαμινές. Όσο υπάρχει εσωστρέφεια στις επενδύσεις και στη δημιουργία επιχειρηματικών ιδεών που δεν έχουν σχέση με διεθνείς high-tech υπηρεσίες -αποδεδειγμένα η Covid-19 δεν επηρέασε αρνητικά τον τεχνολογικό κλάδο-, οι ελληνικές start-ups δε θα μπορούν να ατενίζουν αισιόδοξα το μέλλον. Απαιτείται άρδην αλλαγή νοοτροπίας και φιλοσοφίας σε όλα τα επιχειρηματικά επίπεδα».

www.e-mailit.com

moneyreview.gr

Exit mobile version