Έτοιμες στρατηγικές media relations για startups για να ενισχύσουν την επιτυχία τους

Για πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις, οι σχέσεις με τα μέσα ενημέρωσης αποτελούν πρόβλημα, καθώς άλλες δραστηριότητες μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων έχουν προτεραιότητα. Στη συνέχεια, για όσους δημιουργούν μια στρατηγική επικοινωνίας με τα μέσα ενημέρωσης, κυνηγούν κυρίως τη δημοσιότητα γύρω από επενδυτικούς γύρους ή νέες συνεργασίες. Αν και αυτό βοηθά να εδραιωθεί η θέση της startup μεταξύ άλλων παικτών τεχνολογίας ή VC όσον αφορά τη στρατηγική, οι σχέσεις με τα μέσα ενημέρωσης θα πρέπει να υπερβαίνουν αυτό.

 

Η εμφάνιση στα μέσα ενημέρωσης επηρεάζει θετικά την αξιοπιστία και τη νομιμότητα μιας εταιρείας με τις επαφές στον Τύπο.Εάν είναι καλοφτιαγμένο, το PR βοηθά στην προσέλκυση πελατών ή υποψηφίων και μπορεί να έχει αντίκτυπο στις συγχωνεύσεις και εξαγορές. Μια μελέτη νέων εταιρειών τεχνολογίας δείχνει ότι η φήμη της εταιρίας στα μέσα ενημέρωσης μπορεί να έχει θετική επίδραση στο ποσό της χρηματοδότησης VC που λαμβάνουν.

 

Για να ξεκινήσει η προσέγγιση δημοσίων σχέσεων, οι νεοφυείς επιχειρήσεις θα πρέπει να δημιουργήσουν μια ξεκάθαρη ιστορία για την εταιρεία τους, γιατί ιδρύθηκαν και ποιοι είναι οι στόχοι της. Αυτό θέτει τις βάσεις για την προώθηση στα μέσα. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις που μπορεί να ακολουθήσει μια startup στις σχέσεις με τα μέσα ενημέρωσης – και δεν υπάρχει μια προσέγγιση που ταιριάζει σε όλους. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές δοκιμασμένες μέθοδοι που αξίζει να εξεταστούν.

 

Ο CEO στο επίκεντρο

Αυτή η στρατηγική λειτουργεί καλύτερα για νεοφυείς επιχειρήσεις με επικεφαλής χαρισματικούς CEO που είναι φυσικοί αφηγητές.

 

Είναι καλύτερο να ξεκινήσετε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εάν είστε Διευθύνων Σύμβουλος, τα προφίλ σας πρέπει να περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την εργασιακή εμπειρία, ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα και μια φωτογραφία προσώπου υψηλής ποιότητας ως εξώφυλλο, ανάλογα με την πλατφόρμα. Δημοσιεύστε τακτικά νέα για την startup σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε το δίκτυό σας και να σας εντοπίζουν οι δημοσιογράφοι. Περιεχόμενο που βασίζεται σε παρατηρήσεις της αγοράς, ενημερώσεις σχετικά με την έλξη μιας startup, ή επίτευξη στόχων αποκτούν τη μεγαλύτερη δημοσιότητα στα μέσα ενημέρωσης.

 

Οι ηγέτες της σκέψης

Η στρατηγική για τους ηγέτες σκέψης μιας νεοφυούς επιχείρησης μπορεί να επεκταθεί σε πολλούς ειδικούς και δεν χρειάζεται να περιλαμβάνει έναν Διευθύνοντα Σύμβουλο, ειδικά όταν απλά δεν είναι φτιαγμένοι για αυτό. Ακόμη περισσότερο, η ύπαρξη στη διάθεση των μέσων ενημέρωσης πολλών ατόμων που διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα για να σχολιάσουν συγκεκριμένες πτυχές της επιχείρησης μιας startup αυξάνει τις πιθανότητες να προσελκύσει την προσοχή των δημοσιογράφων καλύπτοντας διάφορες οπτικές γωνίες.

 

Κάντε μια λίστα με ηγέτες σκέψης που είναι πρόθυμοι και ικανοί να είναι εκπρόσωποι της εταιρείας. Προσδιορίστε τι τους ενδιαφέρει και τι τους αρέσει και αναθέστε τους τον επιχειρηματικό τομέα για να σχολιάσουν. Στη συνέχεια θα πρέπει να ενθαρρύνονται να οικοδομήσουν την παρουσία τους στα μέσα ενημέρωσης. Για να το κάνουν αυτό, μπορούν να ακολουθήσουν τις τακτικές που αναφέρονται στην παραπάνω ενότητα.

 

Πραγματικές ιστορίες πελατών

Αυτή η στρατηγική τοποθετεί το προϊόν ή την υπηρεσία μιας startup στο επίκεντρο των δημοσίων σχέσεων και εστιάζει στα εμπορικά μέσα όπου βρίσκονται οι ομάδες-στόχοι τους.

Όταν παρουσιάζετε τη λύση σας στα μέσα ενημέρωσης, προχωρήστε πέρα ​​από τα δελτία τύπου σχετικά με τις νέες λειτουργίες της. Το υλικό που κερδίζει τη μεγαλύτερη δημοσιότητα είναι οι ιστορίες επιτυχίας των πελατών σας που παρουσιάζουν την πραγματική χρήση των προϊόντων σας και, κυρίως, τα αποτελέσματα/βελτιώσεις ζωής που επιτυγχάνονται χάρη σε αυτά. Αυτές οι ιστορίες χρησιμοποιούνται συνήθως σε εμπορικά περιοδικά.

 

Ένας συνδυασμός όλων τους λειτουργεί καλύτερα

Εάν δεν μπορείτε να αποφασίσετε ποια από αυτές τις στρατηγικές ταιριάζει με τους σκοπούς των μέσων για την startup σας, μπορείτε να τις συνδυάσετε. Ο πειραματισμός με διαφορετικές προσεγγίσεις θα ενισχύσει τις προσπάθειές σας και θα εντοπίσει τις καλύτερες τακτικές για το τρέχον στάδιο της startup σας. Το σημαντικό που πρέπει να θυμάστε είναι (και αυτό ισχύει για τις προαναφερθείσες ιδέες), μόλις το υλικό σας τραβήξει την προσοχή των μέσων ενημέρωσης, μοιραστείτε το ευρέως και βεβαιωθείτε ότι το βλέπουν όλοι οι βασικοί σας ενδιαφερόμενοι.

 

Η πρόσληψη ενός γραφείου δημοσίων σχέσεων δεν είναι πάντα απαραίτητη, ειδικά για νεοφυείς επιχειρήσεις με προϋπολογισμό. Η δραστηριότητα των μέσων ενημέρωσης είναι μόνο ένα μέρος της επικοινωνιακής στρατηγικής που πρέπει πάντα να συμβαδίζει με την υπόλοιπη ανάπτυξη μιας εταιρείας.

Exit mobile version