Η σπατάλη τροφίμων είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα, αλλά είναι επίσης κάτι που ο καθένας από εμάς μπορεί να αναλάβει, απλώς αλλάζοντας κάποιες καθημερινές συνήθειες και κάνοντας πιο συνειδητές και βιώσιμες επιλογές. Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή, το ένα τρίτο όλων των παραγόμενων τροφίμων πετιέται. Τα απόβλητα που δεν είναι βιώσιμα παράγουν τεράστιες κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Διαταράσσοντας την αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου προκειμένου να ενθαρρύνει πιο βιώσιμη κατανάλωση και να ενθαρρύνει τους καταναλωτές προς έναν εύκολο και πιο προσιτό τρόπο αντιμετώπισης της σπατάλης τροφίμων, η Motatos ανέπτυξε μια απλή λύση. Η νεοσύστατη εταιρεία μόλις έλαβε μια σημαντική επένδυση και πρόκειται να επεκταθεί.
Η Motatos ανακοίνωσε αύξηση 38 εκατ. ευρώ σε ελκυστική ανοδική αποτίμηση, μέσω μιας κατευθυνόμενης νέας έκδοσης μετοχών στους υφιστάμενους μετόχους.
Ο γύρος χρηματοδότησης ηγήθηκε από την SEB Private Equity, τον μεγαλύτερο ιδιοκτήτη Motatos και την Exor Capital, οι οποίοι αύξησαν σημαντικά την επένδυσή τους από την αρχική επένδυση του αμοιβαίου κεφαλαίου στη σειρά χρηματοδότησης C τον Νοέμβριο του 2021. Αυτό ανεβάζει τα συνολικά κεφάλαια που συγκεντρώθηκαν σε πάνω από 130 εκατομμύρια ευρώ .
Πολλοί από τους σημερινούς επενδυτές της Motatos έχουν επίσης συμμετάσχει στον γύρο χρηματοδότησης μαζί με την SEB Private Equity, συμπεριλαμβανομένων των Gullspång Re:food invest, Blume Equity και Exor Group.
Η Motatos, που κυκλοφόρησε στη Σουηδία το 2014, αναπτύχθηκε από τρεις παθιασμένους επιχειρηματίες με φιλοδοξία να λύσουν ένα από τα μεγαλύτερα αυξανόμενα προβλήματα στον κόσμο – τη σπατάλη τροφίμων. Η startup αμφισβητεί τις αντιλήψεις περί βιώσιμης κατανάλωσης, θέλοντας να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βλέπουν τη σπατάλη τροφίμων και να τονώσει την αλλαγή των συνηθειών.
Η Motatos πουλά τρόφιμα στο Διαδίκτυο, βοηθώντας τους μεγάλους παραγωγούς FMCG να εκφορτώσουν το πλεονάζον απόθεμα, μειώνοντας έτσι τη σπατάλη στην αλυσίδα αξίας και δίνοντας επίσης σε αυτές τις επιχειρήσεις ένα βιώσιμο εισόδημα. Τα πλεονάζοντα τρόφιμα πωλούνται στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου σε προσιτές τιμές σε πελάτες που θέλουν να αγοράσουν τέλεια τρόφιμα που διαφορετικά θα είχαν χαθεί. Επιπλέον, οι αγορές με αυτόν τον τρόπο μπορούν να εξοικονομήσουν στους πελάτες κατά 60% σε σύγκριση με τις αγορές με άλλα σούπερ μάρκετ σε γνωστές μάρκες όπως η Heinz, η Cadbury, η Kellogg’s και η Walkers.
Η Motatos είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα scaleups στους Σκανδιναβούς και κυκλοφόρησε στο Ηνωμένο Βασίλειο νωρίτερα φέτος.
Αυτή η νέα ενίσχυση χρηματοδότησης θα χρησιμοποιηθεί για την επιτάχυνση της ανάπτυξης σε βασικές αγορές της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και για να βοηθήσει την ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου και της προσφοράς των πελατών σε όλες τις αγορές. Η Motatos δραστηριοποιείται επί του παρόντος στη Σουηδία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Φινλανδία και τη Δανία.