Nestle: Αλλαγή στρατηγικής με πώληση των “φτηνών” brands νερού

Bottles of Poland Spring water sit on display at a grocery store in New York on June 19, 2003. Poland Spring, first bottled by the Ricker family in Maine in 1845, is now taken from wells as far as 30 miles away from the original source, which hasn't flowed since 1967, the suit says. One source is a parking lot by the side of a road used by hundreds of trucks, and another is near a former dump and below a site that used to be fertilized with sewage, the suit says. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg News

Το ενδεχόμενο πώλησης του business unit εμφιαλωμένου νερού μαζικής παραγωγής της εξετάζει η Nestle SA, μετά την απόφασή της να εστιάσει σε premium προϊόντα.

Η στρατηγική ανάλυση των επιχειρήσεών της στη Βόρεια Αμερική αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2021, και περιλαμβάνει brands όπως είναι τα Pure Life, Poland Spring και Deer Park.

Πρόκειται για μία ακόμη αλλαγή στρατηγικής από τον CEO της εταιρίας, Mark Schneider, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία το 2017 και έκτοτε έχει κλείσει πάνω από 50 συμφωνίες. Για αυτό το έτος, ο κ. Schneider έχει δεσμευτεί να παρουσιάσει στους επενδυτές μία πιο ενδιαφέρουσα γραμμή Συγχωνεύσεων & Εξαγορών (M&A) σε σύγκριση με το 2019. Μία τέτοια πώληση θα μπορούσε, ωστόσο, να μειώσει  κατά το ήμισυ τις συνολικές πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού της Nestle.

“Η πώληση συνάδει με τη στρατηγική της Nestle να εστιάσει σε επιχειρήσεις υψηλής ανάπτυξης, με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και υψηλότερες επιστροφές,” σχολιάζει ο οικονομικός αναλυτής της MainFist Bank, Alain Oberhuber. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, η πώληση θα μπορούσε να αποφέρει στη εταιρία περίπου €7,7 δις – δεν παρέλειψε, όμως, να τονίσει ότι η Nestle βάζει προς πώληση πολύ μεγαλύτερα brands απ’ ό,τι περίμενε.

Η περυσινή χρονιά ήταν η χειρότερη της τελευταίας δεκαετίας για την επιχείρηση εμφιαλωμένου νερού της Nestle, ιδιαίτερα για το business unit της Βόρειας Αμερικής όπου ο ανταγωνισμός από πιο οικονομικά brands ήταν εξαιρετικά μεγάλος, όπως και η αντίδραση των καταναλωτών για τις πλαστικές συσκευασίες. Ως απάντηση, η Nestle προσπάθησε να προσφέρει δημιουργικές εναλλακτικές – όπως, για παράδειγμα, ψύκτες νερού για επαναπληρώσιμα μπουκάλια.

Ο κ. Schneider, πάντως, δεν διστάζει να “αποχωρίζεται” κάθε business unit που δεν αποδίδει όσο θα ήθελε και, μάλιστα, το καταφέρνει σε εξαιρετικές τιμές… Μόλις πέρυσι, πούλησε μία μονάδα δερματολογίας για περίπου €9 δις, ενώ για την επιχείρηση γλυκισμάτων των ΗΠΑ “έβγαλε” περίπου €2,5 δις.

Στη Βόρεια Αμερική, οι πωλήσεις νερού της Nestle έφτασαν περίπου στα €3 δις το 2019, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται διεθνή brands όπως Perrier και San Pellegrino.

Μεταξύ των πιθανών αγοραστών συγκαταλέγονται μεγάλα ονόματα, όπως αυτά της Coca Cola Co. και PepsiCo Inc. Να σημειωθεί ότι στη Βόρεια Αμερική και οι δύο εταιρίες έχουν μειωμένο μερίδιο αγοράς (10% και 7,8% αντίστοιχα) σε σύγκριση με το 20% της Nestle.

Μεταξύ των δεσμεύσεων της εταιρίας είναι και το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κατάλογο εμφιαλωμένων νερών της μέχρι το 2025. “Η αφαίρεση ενός στρατηγικού περισπασμού και ενός περιβαλλοντικού φορτίου από τα λογιστικά βιβλία της εταιρίας είναι το πραγματικό όφελος,” σχολιάζει ο αναλυτής της επενδυτικής τράπεζας Jefferies Group, Martin Deboo.

Exit mobile version