Friday, May 23, 2025
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Ένας οδηγός επιχειρηματιών για στρατηγικές τιμολόγησης startups

Μην υποτιμάτε την πολυπλοκότητα της τιμολόγησης: Θέτει τα θεμέλια για τις αμέτρητες στρατηγικές αποφάσεις που θα λάβει η startup σας

in SLIDER, STARTUPS, ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
0
Ένας οδηγός επιχειρηματιών για στρατηγικές τιμολόγησης startups

Πολύ συχνά, οι νεοφυείς επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν την τιμολόγηση ως μια εκ των υστέρων σκέψη. Όταν βγαίνουν στην αγορά, οι ιδρυτές σπάνια κατηγορούν την τιμολόγηση εάν η εταιρεία τους αποτύχει να φέρει τις αναμενόμενες πωλήσεις. Αντιθέτως, θεωρούν ότι είναι ανεπαρκές το προϊόν ή η υπηρεσία.

Όταν μια μέθοδος τιμολόγησης δε δουλεύει, η πιο συνηθισμένη απάντηση είναι απλώς να μειώσουν την τιμή χωρίς να λαμβάνονται υπόψη άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, αντί να προσαρμόζουν αυθαίρετα την τιμή προς τα κάτω, οι ιδρυτές θα πρέπει να καθορίσουν πώς μπορεί να ταιριάζει καλύτερα με την αξία των πελατών.

Ως επιχειρηματίες, πρέπει να κατανοήσετε την τιμολόγηση ως στρατηγική, τις διαφορετικές μεθόδους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις και πώς να επιλέξετε τη βέλτιστη διαδρομή.

 

Η σημασία της τιμολόγησης

Το κόστος επηρεάζει την τιμή. Σε ένα στοιχειώδες επίπεδο, η τιμή είναι η προσαύξηση που εφαρμόζεται σε ένα σύνολο εισροών. Όταν το δει κανείς έτσι, φαίνεται λογικό. Δε μπορείτε να διευθύνετε μια επιχείρηση εάν το κόστος σας υπερβαίνει τα έσοδά σας, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να βρείτε τρόπους μείωσης του κόστους στην αρχή και να καθορίσετε μια τιμή που υπερβαίνει αυτά τα κόστη.

Οι καταναλωτές καθορίζουν την τιμή. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει μια ορισμένη ισορροπία με την τιμολόγηση. Εάν η τιμή σας οριστεί εκτός του εύρους που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι πελάτες, κανείς δε θα αγοράσει ό,τι πουλάτε. Για το λόγο αυτό, η τιμή επηρεάζεται κυρίως από την αγορά. Μπορεί να είναι εντελώς ασαφές ποια είναι η προθυμία πληρωμής, κάτι που θα σας οδηγήσει ως ιδρυτή να αναλύσετε τον ανταγωνισμό και να λάβετε feedback απευθείας από τους καταναλωτές.

Οι τιμές θέτουν τις προσδοκίες. Σε ψυχολογικό επίπεδο, η τιμολόγηση μεταφέρει σημαντικές πληροφορίες. Πέρα από τις αρχές της προσφοράς και της ζήτησης, η τιμή είναι σημάδι ποιότητας. Ενώ η κατασκευή του νέο iPhone μπορεί να κοστίζει πολύ λιγότερο από αυτό που χρεώνει η Apple, οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν το υψηλό αντίτιμο επειδή πιστεύουν ότι είναι το πιο προηγμένο smartphone στην αγορά.

Οι τιμές επηρεάζουν τις ταμειακές ροές. Από λειτουργική άποψη, οι ταμειακές ροές προέρχονται τόσο από την τιμή όσο και από τις πωλήσεις. Οι αναμενόμενες πωλήσεις θα διαφέρουν ως αποτέλεσμα της τιμολόγησής σας. Επομένως, με τη στρατηγική τιμολόγηση, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τις ταμειακές ροές και να αποφύγετε επίπονους τρόπους άντλησης κεφαλαίων, όπως η συναλλαγή με επενδυτές ή η λήψη δανείων.

 

4 κοινές στρατηγικές τιμολόγησης

Ως ιδρυτής, πρέπει να δείτε την τιμολόγηση ως μέσο ανάπτυξης για την startup σας. Ανάλογα με τη διαδρομή που θα αποφασίσετε τελικά να ακολουθήσετε, η τιμολόγηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη διαφορετικών στόχων.

Διείσδυση στην αγορά

Εάν ο τομέας σας αυτή τη στιγμή κυριαρχείται από υπάρχοντες παίκτες, η χρέωση χαμηλότερων τιμών αρχικά και στη συνέχεια η αύξηση τους είναι μια βιώσιμη επιλογή για να δημιουργήσετε ένα όνομα. Αν και πιθανότατα θα λειτουργήσετε με ζημία για σύντομο χρονικό διάστημα, το μερίδιο αγοράς που θα προσελκύσετε θα αντισταθμίσει οποιοδήποτε έλλειμμα. Η Slack, για παράδειγμα, χρησιμοποίησε αυτή τη στρατηγική για να κερδίσει ευρεία προβολή του brand στην αγορά εργαλείων επικοινωνίας. Μόλις είχαν δημιουργήσει μια σταθερή φήμη, μπόρεσαν να χρεώνουν πολύ πιο κερδοφόρα και συνέχισαν να ακμάζουν.

Premium τιμολόγηση

Σε αντίθεση με μια στρατηγική διείσδυσης, μπορείτε να τιμολογήσετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία υψηλότερη από τον κανόνα μιας αντίστοιχης αγοράς, τοποθετώντας έτσι τον εαυτό σας ως ένα premium brand. Αυτή η στρατηγική μπορεί συχνά να είναι δύσκολη για πρώιμες νεοφυείς επιχειρήσεις, αλλά πολύ πολύτιμη στο σωστό χώρο. Το “απεριόριστο” πρόγραμμα συνδρομής που προσφέρει η Salesforce είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Όταν συνδυάζεται με μια δωρεάν δοκιμή, η premium τιμολόγηση ευδοκιμεί καθώς οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να αναγνωρίσουν μέσω της χρήσης πόσο πολύ διαφορετικό είναι το προϊόν ή η υπηρεσία από οτιδήποτε άλλο στην αγορά.

Μεγιστοποιήση τιμής

Παρόμοια με την premium τιμολόγηση, οι νεοφυείς επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν στρατηγική μεγιστοποίησης θα επιδιώξουν να επιβάλλουν την υψηλότερη τιμή που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι καταναλωτές. Αυτή η προσέγγιση είναι ιδανική όταν επί του παρόντος υπάρχει μικρός ανταγωνισμός σε μια αγορά, επιτρέποντας στους νεοεισερχόμενους να κεφαλαιοποιήσουν την ακάλυπτη ζήτηση. Καθώς όμως η αγορά αναπτύσσεται, αυτή η στρατηγική είναι πιο δύσκολο να διατηρηθεί. Με την άφιξη νέων παικτών έρχονται παρόμοιες προσφορές, πιθανότατα σε χαμηλότερες τιμές. Εάν η satrtup σας δε χαρακτηριστεί ως ένα premium brand με κύρος, θα είναι δύσκολο να δικαιολογήσετε τις υψηλότερες τιμές.

Skimming – «Τιμολόγηση ξαφρίσματος της αγοράς»

Ενώ το να ξεκινάς χαμηλά και να αυξάνεις την τιμή μπορεί να λειτουργήσει, όπως σε μια στρατηγική διείσδυσης, οι νεοφυείς επιχειρήσεις διατρέχουν πάντα τον κίνδυνο να χάσουν πελάτες με υψηλό κόστος. Για το λόγο αυτό, μια στρατηγική skimming είναι ελκυστική και περιλαμβάνει σταδιακή μείωση της τιμής με την πάροδο του χρόνου. Οι πελάτες βιώνουν τακτικά μια πτώση στην τιμή για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες για τις οποίες ενδιαφέρονται. Ως εκ τούτου, όταν η καινοτομία εξαφανιστεί γύρω από ό,τι έχει να προσφέρει η startup σας, η μείωση της τιμής θα σας επιτρέψει να διατηρήσετε μια θέση στην αγορά.

Share1Tweet1Share

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Στόλο μεγάλων bulk carriers συνθέτει η Danaos

    Στόλο μεγάλων bulk carriers συνθέτει η Danaos

    34 shares
    Share 14 Tweet 9
  • Η «χρυσή» μετοχική εξάδα του 2021, ποιες είναι οι κορυφαίες επιλογές των ειδικών

    21 shares
    Share 8 Tweet 5
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    151 shares
    Share 60 Tweet 38
  • Η πλατφόρμα συν-δημιουργίας Prospect 100 κερδίζει $750.000 σε γύρο προ-σποράς χρηματοδότησης

    36 shares
    Share 14 Tweet 9
  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    48 shares
    Share 19 Tweet 12
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

December 19, 2023
Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

December 19, 2023
Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

December 19, 2023
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

December 19, 2023
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

December 19, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    48 shares
    Share 19 Tweet 12
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    423 shares
    Share 169 Tweet 106
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    151 shares
    Share 60 Tweet 38
  • 5 από τις καλύτερες ταινίες για επιχειρήσεις και startups που μπορείτε να παρακολουθήσετε στο Netflix

    90 shares
    Share 36 Tweet 23
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ