Sunday, January 29, 2023
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Ένας οδηγός επιχειρηματιών για στρατηγικές τιμολόγησης startups

Μην υποτιμάτε την πολυπλοκότητα της τιμολόγησης: Θέτει τα θεμέλια για τις αμέτρητες στρατηγικές αποφάσεις που θα λάβει η startup σας

in SLIDER, STARTUPS, ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
0
Ένας οδηγός επιχειρηματιών για στρατηγικές τιμολόγησης startups

Πολύ συχνά, οι νεοφυείς επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν την τιμολόγηση ως μια εκ των υστέρων σκέψη. Όταν βγαίνουν στην αγορά, οι ιδρυτές σπάνια κατηγορούν την τιμολόγηση εάν η εταιρεία τους αποτύχει να φέρει τις αναμενόμενες πωλήσεις. Αντιθέτως, θεωρούν ότι είναι ανεπαρκές το προϊόν ή η υπηρεσία.

Όταν μια μέθοδος τιμολόγησης δε δουλεύει, η πιο συνηθισμένη απάντηση είναι απλώς να μειώσουν την τιμή χωρίς να λαμβάνονται υπόψη άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, αντί να προσαρμόζουν αυθαίρετα την τιμή προς τα κάτω, οι ιδρυτές θα πρέπει να καθορίσουν πώς μπορεί να ταιριάζει καλύτερα με την αξία των πελατών.

Ως επιχειρηματίες, πρέπει να κατανοήσετε την τιμολόγηση ως στρατηγική, τις διαφορετικές μεθόδους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις και πώς να επιλέξετε τη βέλτιστη διαδρομή.

 

Η σημασία της τιμολόγησης

Το κόστος επηρεάζει την τιμή. Σε ένα στοιχειώδες επίπεδο, η τιμή είναι η προσαύξηση που εφαρμόζεται σε ένα σύνολο εισροών. Όταν το δει κανείς έτσι, φαίνεται λογικό. Δε μπορείτε να διευθύνετε μια επιχείρηση εάν το κόστος σας υπερβαίνει τα έσοδά σας, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να βρείτε τρόπους μείωσης του κόστους στην αρχή και να καθορίσετε μια τιμή που υπερβαίνει αυτά τα κόστη.

Οι καταναλωτές καθορίζουν την τιμή. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει μια ορισμένη ισορροπία με την τιμολόγηση. Εάν η τιμή σας οριστεί εκτός του εύρους που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι πελάτες, κανείς δε θα αγοράσει ό,τι πουλάτε. Για το λόγο αυτό, η τιμή επηρεάζεται κυρίως από την αγορά. Μπορεί να είναι εντελώς ασαφές ποια είναι η προθυμία πληρωμής, κάτι που θα σας οδηγήσει ως ιδρυτή να αναλύσετε τον ανταγωνισμό και να λάβετε feedback απευθείας από τους καταναλωτές.

Οι τιμές θέτουν τις προσδοκίες. Σε ψυχολογικό επίπεδο, η τιμολόγηση μεταφέρει σημαντικές πληροφορίες. Πέρα από τις αρχές της προσφοράς και της ζήτησης, η τιμή είναι σημάδι ποιότητας. Ενώ η κατασκευή του νέο iPhone μπορεί να κοστίζει πολύ λιγότερο από αυτό που χρεώνει η Apple, οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν το υψηλό αντίτιμο επειδή πιστεύουν ότι είναι το πιο προηγμένο smartphone στην αγορά.

Οι τιμές επηρεάζουν τις ταμειακές ροές. Από λειτουργική άποψη, οι ταμειακές ροές προέρχονται τόσο από την τιμή όσο και από τις πωλήσεις. Οι αναμενόμενες πωλήσεις θα διαφέρουν ως αποτέλεσμα της τιμολόγησής σας. Επομένως, με τη στρατηγική τιμολόγηση, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τις ταμειακές ροές και να αποφύγετε επίπονους τρόπους άντλησης κεφαλαίων, όπως η συναλλαγή με επενδυτές ή η λήψη δανείων.

 

4 κοινές στρατηγικές τιμολόγησης

Ως ιδρυτής, πρέπει να δείτε την τιμολόγηση ως μέσο ανάπτυξης για την startup σας. Ανάλογα με τη διαδρομή που θα αποφασίσετε τελικά να ακολουθήσετε, η τιμολόγηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη διαφορετικών στόχων.

Διείσδυση στην αγορά

Εάν ο τομέας σας αυτή τη στιγμή κυριαρχείται από υπάρχοντες παίκτες, η χρέωση χαμηλότερων τιμών αρχικά και στη συνέχεια η αύξηση τους είναι μια βιώσιμη επιλογή για να δημιουργήσετε ένα όνομα. Αν και πιθανότατα θα λειτουργήσετε με ζημία για σύντομο χρονικό διάστημα, το μερίδιο αγοράς που θα προσελκύσετε θα αντισταθμίσει οποιοδήποτε έλλειμμα. Η Slack, για παράδειγμα, χρησιμοποίησε αυτή τη στρατηγική για να κερδίσει ευρεία προβολή του brand στην αγορά εργαλείων επικοινωνίας. Μόλις είχαν δημιουργήσει μια σταθερή φήμη, μπόρεσαν να χρεώνουν πολύ πιο κερδοφόρα και συνέχισαν να ακμάζουν.

Premium τιμολόγηση

Σε αντίθεση με μια στρατηγική διείσδυσης, μπορείτε να τιμολογήσετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία υψηλότερη από τον κανόνα μιας αντίστοιχης αγοράς, τοποθετώντας έτσι τον εαυτό σας ως ένα premium brand. Αυτή η στρατηγική μπορεί συχνά να είναι δύσκολη για πρώιμες νεοφυείς επιχειρήσεις, αλλά πολύ πολύτιμη στο σωστό χώρο. Το “απεριόριστο” πρόγραμμα συνδρομής που προσφέρει η Salesforce είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Όταν συνδυάζεται με μια δωρεάν δοκιμή, η premium τιμολόγηση ευδοκιμεί καθώς οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να αναγνωρίσουν μέσω της χρήσης πόσο πολύ διαφορετικό είναι το προϊόν ή η υπηρεσία από οτιδήποτε άλλο στην αγορά.

Μεγιστοποιήση τιμής

Παρόμοια με την premium τιμολόγηση, οι νεοφυείς επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν στρατηγική μεγιστοποίησης θα επιδιώξουν να επιβάλλουν την υψηλότερη τιμή που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι καταναλωτές. Αυτή η προσέγγιση είναι ιδανική όταν επί του παρόντος υπάρχει μικρός ανταγωνισμός σε μια αγορά, επιτρέποντας στους νεοεισερχόμενους να κεφαλαιοποιήσουν την ακάλυπτη ζήτηση. Καθώς όμως η αγορά αναπτύσσεται, αυτή η στρατηγική είναι πιο δύσκολο να διατηρηθεί. Με την άφιξη νέων παικτών έρχονται παρόμοιες προσφορές, πιθανότατα σε χαμηλότερες τιμές. Εάν η satrtup σας δε χαρακτηριστεί ως ένα premium brand με κύρος, θα είναι δύσκολο να δικαιολογήσετε τις υψηλότερες τιμές.

Skimming – «Τιμολόγηση ξαφρίσματος της αγοράς»

Ενώ το να ξεκινάς χαμηλά και να αυξάνεις την τιμή μπορεί να λειτουργήσει, όπως σε μια στρατηγική διείσδυσης, οι νεοφυείς επιχειρήσεις διατρέχουν πάντα τον κίνδυνο να χάσουν πελάτες με υψηλό κόστος. Για το λόγο αυτό, μια στρατηγική skimming είναι ελκυστική και περιλαμβάνει σταδιακή μείωση της τιμής με την πάροδο του χρόνου. Οι πελάτες βιώνουν τακτικά μια πτώση στην τιμή για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες για τις οποίες ενδιαφέρονται. Ως εκ τούτου, όταν η καινοτομία εξαφανιστεί γύρω από ό,τι έχει να προσφέρει η startup σας, η μείωση της τιμής θα σας επιτρέψει να διατηρήσετε μια θέση στην αγορά.

ShareTweetShare

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Πώς η υβριδική εργασία αλλάζει την αγορά ακινήτων real estate

    Πώς η υβριδική εργασία αλλάζει την αγορά ακινήτων real estate

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Pitch Deck: Οδηγός παρουσίασης της startup σας σε επενδυτές

    139 shares
    Share 56 Tweet 35
  • Οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες για το 2021

    748 shares
    Share 299 Tweet 187
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    242 shares
    Share 97 Tweet 61
  • Attica Bank: Προς νέο κεφαλαιακό πλάνο εν όψει της συμμετοχής της Thrivest Holdings

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η Arctic Shores «σήκωσε» μια νέα επένδυση για την ενίσχυση της ποικιλομορφίας και της ποιότητας του εργατικού δυναμικού

Η Arctic Shores «σήκωσε» μια νέα επένδυση για την ενίσχυση της ποικιλομορφίας και της ποιότητας του εργατικού δυναμικού

January 29, 2023
Όμιλος Adecco: Οι σημαντικότερες τάσεις για την αγορά εργασίας το 2023

Όμιλος Adecco: Οι σημαντικότερες τάσεις για την αγορά εργασίας το 2023

January 29, 2023
Σε χαμηλό 10ετίας έπεσαν οι παγκόσμιες αποστολές Smarthphone -Παρέμεινε στην κορυφή η Apple

Σε χαμηλό 10ετίας έπεσαν οι παγκόσμιες αποστολές Smarthphone -Παρέμεινε στην κορυφή η Apple

January 29, 2023
«Πράσινο φως» στην στρατηγική επένδυση για το FSRU της «Διώρυγας GAS»

«Πράσινο φως» στην στρατηγική επένδυση για το FSRU της «Διώρυγας GAS»

January 29, 2023
Αναστέλλει την ενοικίαση ηλεκτρικών ποδηλάτων η RideMovi

Αναστέλλει την ενοικίαση ηλεκτρικών ποδηλάτων η RideMovi

January 29, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Pitch Deck: Οδηγός παρουσίασης της startup σας σε επενδυτές

    Pitch Deck: Οδηγός παρουσίασης της startup σας σε επενδυτές

    139 shares
    Share 56 Tweet 35
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    242 shares
    Share 97 Tweet 61
  • Οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες για το 2021

    748 shares
    Share 299 Tweet 187
  • Η εποχή της Μεγάλης Παραίτησης: τι ζητούν πλέον οι νέοι υποψήφιοι από τους εργοδότες

    13 shares
    Share 5 Tweet 3
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ