Καθώς οι συνθήκες στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον είναι εξαιρετικά ευμετάβλητες, οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι σε θέση να μεταμορφώνονται προκειμένου να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις νέες προκλήσεις και στα εκάστοτε νέα δεδομένα. Υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα πασίγνωστων πολυεθνικών επιχειρήσεων που ξεκίνησαν να κάνουν κάτι άλλο από αυτό που τελικά τους καθιέρωσε στην αγορά καθώς αντιλήφθηκαν ότι για να επιβιώσουν θα πρέπει να διαθέτουν την ευελιξία να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα.
Το εγχείρημα φυσικά δεν είναι εύκολο, ούτε γίνεται από την μία ημέρα στην άλλη. Χρειάζεται χρόνος, πολλή δουλειά, αφοσίωση και προσήλωση στον στόχο από κάθε μέλος της επιχείρησης, από τον διευθυντή μέχρι και τον κάθε υπάλληλο.
Πως θα γίνει αυτή η μεταμόρφωση πιο εύκολη; Ακολούθησε αυτά τα 5 βήματα.
- Αξιολογήστε την τρέχουσα κατάσταση της εταιρίας.
Το πρώτο βήμα είναι να αξιολογήσετε σε τι βαδίζετε. Πού βρίσκεστε τώρα και πώς φαίνεται το ταξίδι που ακολουθεί; Ένα εξαιρετικό πρώτο βήμα είναι να μιλήσετε με τους υπαλλήλους σας καθώς έχουν πάντα καλύτερη εικόνα για το τι θέλουν οι πελάτες, ποια είναι τα παράπονά τους και ποιες κινήσεις κάνει ο κλάδος σας. Η συζήτηση μαζί τους μπορεί να σας βοηθήσει να προσαρμοστείτε αναλόγως.
Αυτό είναι το σημείο όπου θα κάνετε επίσης μια ανάλυση SWOT, αξιολογώντας τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές της εταιρείας σας. Πώς φτάσατε στο σημείο να είναι απαραίτητη η μεταμόρφωση ή θεωρήθηκε η καλύτερη προοπτική για το μέλλον;
- Βρείτε το δικό σας «γιατί»
Είναι η κατάλληλη στιγμή για να απαντήσετε ειλικρινά στο δικό σας «γιατί», κάτι που είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία στη διαδικασία της μεταμόρφωσης της επιχείρησης. Βρείτε τον ειλικρινή, τον απώτερο λόγο για τον οποίο η μεταμόρφωση είναι απαραίτητη.
- Οραματιστείτε πού θέλετε να φτάσετε
Τώρα που έχετε προσδιορίσει το «γιατί» σας, ήρθε η ώρα να εντρυφήσετε στις στρατηγικές και τους δείκτες που θα κάνουν τη μεταμόρφωση πραγματικότητα. Εδώ είναι το σημείο που ορίζετε ποια μορφή θα έχει η επιτυχία του εγχειρήματος. Για παράδειγμα, θέλετε να αυξήσετε τους συνδρομητές κατά 20% ; Επιθυμείτε να κατέχετε το 60% της αγοράς σε πέντε χρόνια;
- Αναπτύξτε το Σχέδιο Εφαρμογής
Είναι το πιο χρονοβόρο κομμάτι της διαδικασίας – η ανάπτυξη του σχεδίου για τη μεταμόρφωσή της επιχείρησης. Αυτή είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία, οπότε αφιερώστε χρόνο και συνεχίστε να εργάζεστε μέχρι να αναπτύξετε κάτι που είναι ρεαλιστικά εφαρμόσιμο και αποτελεσματικό.
Μερικά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι:
- Τι δεν λειτουργεί;
- Τι χρειάζεται να σταματήσετε να κάνετε;
- Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό που ήδη λειτουργεί προς όφελός σας;
- Πόσα χρήματα και χρόνο μπορείτε να επενδύσετε στη μεταμόρφωσή της επιχείρησης;
Μην περιμένετε να αλλάξετε τα πάντα ταυτόχρονα.
- Ευαγγελιστείτε την αλλαγή
Η αλλαγή είναι δύσκολη. Θα χρειαστεί χρόνος, προσπάθεια και υπομονή για να κρατήσετε το προσωπικό σας στη διαδικασία της μεταμόρφωσης και δεν μπορούν να το κάνουν αν αρχίσουν να χάνουν το κίνητρό τους. Εναπόκειται σε εσάς και τους ηγέτες της εταιρείας σας να ευαγγελιστείτε την αλλαγή για να διατηρήσετε το κίνητρο υψηλό καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, ακόμη και μέσω των αναπόφευκτων προβλημάτων. Χωρίς κίνητρο, η υλοποίηση θα καθυστερήσει.
Κάθε διάσημη εταιρία που γνωρίζετε σήμερα έχει ξεπεράσει τις αλλαγές στην αγορά αλλάζοντας και η ίδια για να συμβαδίζει με την εποχή. Η εταιρεία σας μπορεί επίσης να γίνει μία από αυτές. Ακολουθήστε αυτά τα βήματα και θα αποκομίσετε και εσείς τα οφέλη της παραμονής στις κορυφαίες θέσεις των προτιμήσεων της αγοράς.