Το κορυφαίο food delivery app των ΗΠΑ, DoorDash, κατέθεσε το έγγραφο πώλησής του για IPO μαζί τον SEC (Securities and Exchange Commission). Η εταιρία θα εισαγάγει τις μετοχές της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπό το σύμβολο DASH.
Η DoorDash δήλωσε εισόδημα $1,9 δις για τους 9 πρώτους μήνες του 2020 (έως 30/09). Η αύξηση του εισοδήματός της ($587 εκατομμύρια για την ίδια περίοδο πέρυσι) συνέβαλλε στη μείωση της καθαρής ζημίας της, η οποία ήταν $149 εκατομμύρια από 01/01/2020 έως 30/09/2020 ($533 εκατομμύρια για την ίδια περίοδο πέρυσι).
Σύμφωνα με την DoorDash, η εταιρία διαθέτει 1.000.000 διανομείς, πάνω από 18.000.000 πελάτες και πάνω από 5.000.000 συνδρομητές στη μηνιαία υπηρεσία DashPass των $9.99 (στοιχεία έως 30/09).
Η DoorDash θα προσφέρει τρεις κατηγορίες μετοχών που θα δίνουν στους μετόχους διαφορετικό δικαίωμα ψήφου σε θέματα που αφορούν στην εταιρία. Η προσφορά πολλαπλών κατηγοριών μετοχών αποτελεί σύνηθη πρακτική στη Silicon Valley, ιδιαίτερα όταν ο CEO είναι και ιδρυτής – όπως στην περίπτωση του Tony Xu, CEO της DoorDash.
Στο έγγραφό πώλησής του, ο Tony Xu κάνει αναφορά στο όραμά του να επεκτείνει την εταιρία πέρα από τη διανομή φαγητού. Όπως αναφέρει, στόχος είναι “η ανάπτυξη προϊόντων που θα αλλάξουν τον τρόπο που κάνουν συναλλαγές οι ντόπιοι έμποροι και που θα εμπλουτίσουν τις κοινότητες μέσα στις οποίες λειτουργούν”.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, παραθέτει τρία assets: Το πρώτο είναι η δημιουργία μίας “on-demand πλατφόρμας logistics” που θα διεκπεραιώνει τοπικές διανομές οποιουδήποτε προϊόντος, όχι μόνο φαγητού. Το δεύτερο είναι η ανάπτυξη υπηρεσιών για εμπόρους, οι οποίες θα αναλύουν τις λειτουργίες τους ώστε να τους βοηθούν να αναπτυχθούν. Και το τρίτο θα είναι η επέκταση του DashPass και σε άλλες επιχειρήσεις πλην των εστιατορίων, ώστε να επωφελούνται οι καταναλωτές από κάθε αγορά τους μέσω του προγράμματος.
Η IPO της DoorDash είναι μία από τις πιο πολυαναμενόμενες του 2020, καθώς θα είναι η πιο πρόσφατη εταιρία της gig economy που θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο.