Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, οι μεγάλες εταιρίες ένδυσης είχαν εμπόρευμα εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων να βρίσκεται σε αδράνεια στις αποθήκες, με τα καταστήματά τους κλειστά και τους λιανοπωλητές να μην δέχονται απόθεμα – ή να μην πληρώνουν τα τιμολόγιά τους. Οι εταιρείες που απευθύνονται απευθείας στους καταναλωτές είδαν τις πωλήσεις να σταματούν απρόσμενα. Δύο χρόνια μετά την πανδημία, ωστόσο, ορισμένες εταιρείες λιανικής όχι μόνο επιβίωσαν αλλά και αναπτύχθηκαν γρήγορα. Οι ιδρυτές μερικών από αυτές χρειάστηκε να αλλάξουν όχι μόνο τις επιχειρηματικές τους στρατηγικές αλλά και την ίδια τη νοοτροπία τους και δίνουν συμβουλές στις υπόλοιπες εταιρίες για το πώς να αναπτυχθούν και εκείνες μελλοντικά.
Προβλέψτε μια πιεσμένη εφοδιαστική αλυσίδα
Το απόθεμα μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό για μια επιχείρηση. Και καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα θα πιέζεται όλο και περισσότερο, είναι καλό να έχετε προβλέψει τις κινήσεις σας. Οι εταιρείες πρέπει να προγραμματίσουν μεγαλύτερους χρόνους ολοκλήρωσης και να βελτιώσουν τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις τους. Πρέπει να έχετε προβλέψει τι θέλουν οι πελάτες σας, πότε το θέλουν και σε ποια ποσότητα, για τους επόμενους 6 μήνες, 12 μήνες, 18 μήνες και 24 μήνες, καθώς οι χρόνοι παράδοσης μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο λόγω της κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Κόψτε ταχύτητα
Η πρόβλεψη δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική. Ή πιο προκλητική. Ήταν μια πραγματικά δύσκολη περίοδος για ιδρυτές και επιχειρηματίες, γιατί προσπαθούσαν να αναπτύξουν την επιχείρησή τους έχοντας ταυτόχρονα στο μυαλό τους το χειρότερο σενάριο. Για πολλούς ιδρυτές, η νοοτροπία πλέον έχει μετατοπιστεί στο: «Πρέπει να βεβαιωθώ ότι υπάρχει ένα αύριο για την επιχείρησή μου». Ευτυχώς για τις ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες από τους επενδυτές και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου δείχνουν μεγαλύτερη ευελιξία.
Βιωσιμότητα
Με τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις ελλείψεις υλικών στα πρωτοσέλιδα, η βιωσιμότητα στην παραγωγή και τη μεταφορά θα πρέπει να είναι στο επίκεντρο. Αλλά δεν είναι. Πολλές επιχειρήσεις θέλουν να επιστρέψουν στο «κανονικό» και να κάνουν τις δουλειές τους ως συνήθως, αλλά δεν μπορεί να υπάρξει επιστροφή, τουλάχιστον όχι χωρίς να λάβουν σοβαρά υπόψη την απαραίτητη βιωσιμότητα.
Αυθεντικότητα στο branding
Τα επόμενα 10 χρόνια θα είναι ακόμη πιο δύσκολο να χτίσεις ένα αυθεντικό brand. Η αγορά είναι γεμάτη – και το ίδιο και τα feeds των social media. Το αντίδοτο είναι η συνέπεια και η αυθεντικότητα σε κάθε τομέα.
Ακούστε προσεκτικά τους πελάτες σας και ενεργήστε ανάλογα
Οι πελάτες σας είναι εκείνοι που κάνουν το προϊόν σας επιτυχημένο, τις πωλήσεις σας να αυξάνονται και τη φήμη σας να εξαπλώνεται. Εάν λοιπόν κάτι δεν τους αρέσει και σας το γνωστοποιούν, ακούστε τους και ενεργήστε ανάλογα. Εταιρίες που παραμένουν προσκολλημένες και με παρωπίδες δεν θα έχουν μέλλον στη σύγχρονη αγορά.
Το μέλλον των επιχειρήσεων ήταν και θα είναι πάντα ρευστό και αβέβαιο. Με ορισμένες τακτικές κινήσεις όμως ο κάθε επιχειρηματίας μπορεί να βρει χρυσή συνταγή για την επιχείρησή του και να την κάνει να αναπτύσσεται διαρκώς.